Mama surogat – moft sau necesitate

07.11.2016
119
7 005


Nu ar trebui să existe obstacole pentru a deveni părinte.
Anonim




            Trăim într-o lume în care moda ne dictează viața. Ea a devenit mai mult decât un stil de vestimentație, o marcă de telefon sau mașină, moda a devenit o parte din realitatea noastră, un lucru neesențial dar care este dus în extremă de unii oameni care nu fac diferența între ceea ce e bine și ceea ce le impune societatea. În fiecare zi, un imens număr de femei apelează la avort pentru a scăpa de sarcinile nedorite în timp ce altele folosesc tehnici de reproducere invazive pentru a avea șansa să aiba un copil.

            Mama surogat e o necesitate sau un moft? Cu toate că pentru multe persoane care nu pot avea copii, existența mamelor surogat este un lucru minunat, controversele pe această temă rămân foarte numeroase.

            Conform Dicționarului Explicativ al Limbii Române (DEX), mama surogat este femeia care dă naștere unui copil dintr-un embrion generat prin fecundarea ovulului unei alte femei care nu poate să ducă la bun sfârșit sarcina. Cu alte cuvinte, mama purtătoare sau mama surogat, este femeia care poartă sarcina și naște copilul care, ulterior, va fi crescut de o altă familie (părinții sociali). Sarcina poate fi un embrion obținut din gameții familiei sociale sau un embrion care nu are nici o legătură genetică cu viitorii părinți.

            În marea majoritatea statelor din Europa este interzis să angajezi o mamă surogat, doar câteva state din Europa fac excepție, cum ar fi Albania, Georgia, Croația, Olanda, Rusia, Marea Britanie, Grecia și Ucraina, unde practica mamelor-surogat a fost legalizată.

            Motivul principal pentru care se apelează la mama surogat este incapacitatea unui cuplu de a obține un copil (sterilitate sau infertilitate). Din punct de vedere juridic, indiferent de proveniența materialului genetic din care este conceput copilul, este considerată drept mamă, femeia care dă naștere copilului, iar în cazul instituției mamei-surogat, aceasta este mamă purtătoare.

            În beau monde, a devenit o modă să apelezi la o mamă surogat pentru a aduce un copil pe lume - vedete ca Nicole Kidman, Christiano Ronaldo, Ricky Martin, Elton John, Sarah Jessica Parker și Jimmy Fallon sunt doar câțiva care au recurs deja la această metodă pentru a întemeia familii.

            Incapacitatea de a avea copii, cuplurile de homosexuali, mai nou, mama surogat în favoarea carierei, acestea sunt doar câteva motive pentru care cuplurile optează la o mamă purtătoare.
Multe vedete internaționale ar oferi această „povară” în spatele mamelor purtătoare,
„plătesc banii - iau copilul”, aceasta ar fi deviza vedetelor care sunt gata să se desparte de această „fericire”. Aici nu e vorba doar de cele nouă luni în care mama surogat îți poartă copilul, e chestia și de responsabilitate față de fiul sau fiica ta, de unele obiceiuri și vicii de care trebuie să de desparți sau să te debarasezi măcar pentru o perioadă pentru a-ți crește și dezvolta pruncul în pântece.

            Silueta, cariera în ascensiune sau teama de responsabilitate, ori, moda care curge din reviste, ecranele TV, radio, rețele sociale și pagini pe internet ne îndeamnă să ne îndreptăm spre mama surogat pentru că e cool, e trendy „ți-o poți face prietenă, îți trăiești viața ca și înainte, nu se schimbă nimic...” astea sunt doar o mică parte din amalgamul de „sfaturi” care împânzesc lumea.

            Moda ne-a impus un nou fel de a gândi și de a recepționa totul. Astefel, mama-purtătoare devine treptat din femeia salvatoare, cea care ajută un cuplu în perioada de cumpănă, la un simplu muncitor din industria serviciilor spre exemplu chelner, care asteptăm să ne aducă cafeaua (copilul) peste cinci minute. Prin aceasta riscăm să încurajăm două fenomene stringente: apariția a unei industrii a nașterii prin mamă surogat (cazul Indiei, unde cea mai mare și profitabilă oportunitate profesională pentru femeile sărace din această țare este aducerea pe lume a pruncilor pentru cuplurile străine cu bani grei), și a naștereii-surogat - soluție pentru divele fertile care ar da tot pe lume doar ca să nu-și modifice silueta cu o sarcina (fenomen des întâlnit la Hollywood unde vedetele angajează mame-profesioniste pentru a le purta și naște copii).
Iar de aici apare o altă problemă, mama-surogat care după naștere nu dorește nici în ruptul capului să ofere copilul la parinții sociali.

            Sherrie Smith, administratorul programului de la Centrul pentru Părinți-Surogat, este de părere că nu banii sunt întotdeauna motivul pentru care femeile acceptă să devină mame-surogat, scrie The Atlantic. Banii nu compensează ceea ce fac ele. A purta o sarcină-surogat înseamnă să muncești 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână, fără pauze, timp de nouă luni", susține Smith. Totodată, ea subliniază că sarcina poate deveni periculoasă pentru sănătatea și viața femeii. „Sarcina este riscantă, îți taxează corpul foarte mult." În schimb, mamele-surogat acceptă acest rol deoarece iubesc copiii și vor să ajute părinții care nu pot avea unul.

            Unii experți susțin că în timpul sarcinii se crează o legătură puternică între mamă și făt,
însă cercetătorii de la Stanford menționează că acest lucru nu a fost demonstrat științific.
Încredințarea propriului copil unei alte familii poate cauza mamei-surogat mai multe impedimente în detrimentul acesteia, una din ele fiind stresul, starea de neliniște și mâhnire. Cu toate astea cercetătorii de la Stanford adaugă că acestea se bucură pentru fericirea proaspeților părinți.

            Un studiu publicat în jurnalul Human Reproduction arată că mamele-surogat nu se confruntă cu probleme de ordin psihologic după ce sunt despărțite de copilul promis unei alte familii. În unele din cazuri, acest fenomen apare deoarece femeile care acceptă să poarte în pântec bebelușul altcuiva sunt sfătuite și instruite să nu se atașeze emoțional de copil. Totuși, efectele asupra mamei diferă de la o persoană la alta și nu pot fi prevăzute.

            Reproducerea rămâne a fi un subiect tabu tratat cu multe rezervă chiar și în cele mai avansate societăți și este firesc că acest subiect ca orice, de fap, ce ține de el să stârnească polemici aprinse.
În timp, medicina s-a dezvoltat foarte mult, aceasta denotă posibilitățile și timpul în care este tratată o maladie. Totuși, odată cu progresele medicinii au devenit posibile intervenții care ridică semne de întrebare atât etnice, morale cât și sociale. Această balansare între rău și bine, da sau nu, din partea societății civile sunt de înțeleas, ele au apărut de-a lungul timpului atât în cazul transplantului, al folosirii celulelor stem cât și în cel al fertilizarii în vitro. Societatea a învațat treptat să accepte aceste posibilități și încet-încet s-au integrat în modul nostru de viață, aceeași cale o are și reproducerea prin mamă surogat.


Autor: Mary Cojocaru


Ți-a plăcut articolul? Apasa like sau povestește-le prietenilor tăi!
Tag-uri la articol:
Comentarii
  1. ana
    26 noiembrie 2016 09:25
    Bună ziua. De facto acest fenomen a devenit o modă pentru persoanele cu bani și o necesitate pentru persoanele care într-adevăr numai asa pot avea copii. Dar.... nu fiecare familie își poate permite un copil. Deși fiind în acest domeniu personal, am înțeles că mamele (viitoarele mame) îți aleg copiii precum mi-aș alege eu um cățel. apar intrebari de tipul: ”dar dacă nu va fi blond și scund ca mine, eu ce sa fac cu el?”, ” Eu vreau un copil cu ochii albastri”. astfel de întrebări m-au făcut să nu îmi mai doresc să fiu o mamă surogat.
    1. eva
      26 noiembrie 2016 09:36
      Ana, permite-mi să nu fiu deacord cu tine. eu am cunoscut persoane care nu mai au spranțe de a avea un copil. Aceste persoane sunt la un pas de despărțtire de persoana cu care au împărțit ani buni de buie și necaz. Pentru ei un copil este o necesitate, altfel pierd familia. În special cind motivul lipsei acestei fericiri este femeia.
      Dar și cînd bărbatul este motivul, însă femeia vrea (rîvnește) a fi fericită mamă, tot apare o neînțelegere care duce la despărțire.
      1. ana
        26 noiembrie 2016 09:43
        Sunt mii de copii nefericiți în internate, sunt mii de fetițe care nu după voia lor ar fi vindute spre prostituție, de ce să nu salveze un astfel de copil? Un copil care din nefericire s-a născut la locul nepotrivit, în timpul nepotrivit.
        1. eva
          26 noiembrie 2016 09:54
          spune-mi te rog, tu ai copii? tu ai luat vre-un copil de la internat? tu știi ce înseamnă un copil luat de acolo? știi cît este de greu să suporți capriciile unui stăin care în perioada de adolescență își șterge picioarele de tine? să conștientizezi că cel care azi își bate joc de tine ar fi putut să fie recunoscător. să conștientizezi că nu îi poți reproșa comportările neadecvate pe fon genetic. să nu ai dreptul să îi spui că este adoptat pentru că îl poți trauma și îl poți piede pentru toată viața. să înțelegi că o greșeală poate distruge toate eforturile depuse ani de-a lungul.
          1. ana
            26 noiembrie 2016 10:12
            Eu am copii slavă domnului. Singura aș putea fi mamă surogat, dar..... nu vreau să iau speranța unui copil de a avea o familie. eu însăși intenționez să îmi iau un copil de la un orfelinat. vreau să fac un copil fericit. dar.... acuma nu dispun de o stare financiară prea bună. dar..... sper că in viitorul apropiat să o pot face.
            1. 28 noiembrie 2016 11:49
              Ana! nu fi o egoistă! Tu dacă ai copii, nu înseamna ca cei care nu îi au, nu au dreptul la copii biologici. Tu dacă ești o fericită, nu înseamna că alții nu au dreptul la fericire. Multe mame visează la copii biologici. astfel de clinici le dau speranța la un viitor fericit. eu însă-și cunosc familii care doar așa au putut deveni fericite și împlinite. bravo celor care s-au ocupat de rezolvarea problemelor acestor nefericiți.
  2. 29 noiembrie 2016 17:19
    Eu una sunt de parere ca nasterea prin mama surogat e ceva absurd, imoral chiar. E practic acelasi trafic de fiinte, un proces in care se vand si se cumpara copiii, doar ca aici participa parintii biologici care cumpara viata si respectiv mama surogat care isi vinde uterul. E bine atunci cand acest copil este asteptat si dorit de parinti dar ce facem in cazurile in care parintii „angajeaza” o mama surogat, ii fac fiv etc, si la un moment dat se dezic si de copil si de mama. Se ddezic atat de repede ce ei fara a-i vedea cel putin. Îi lasa de parca ar fi niste jucarii de care s-au uzate saturat deja… Si cate cazuri de acest fel se intampla pe zi in lume, dar in an... iar in timpul acesta copii de la orfelinat stau pe la ferestre cu ochii spre drum si cu mucii la nas in asteptarea „mamei” sau a „tatalui” care tot uita sa vina sa-l ia.  De ce trebuie sa ne plangem de mila si sa ne vaicaram ca in Romania mama surogat nu e in lege sau e pra costisitor sa „angajezi una”. Ati auzit, cred, de India unde acest business e pus bine pe picioare iar femeile sunt furate si impuse sa poarte copii pentru cei cu buzunarul mare din Europa. De ce nu am face un bine, de ce nu am infia un copilas din orfelinat... Nu vreau sa spun cuvinte mari dar cu fiecare copil adoptat din orfelinat cu atat mai buna o sa fie viata noastra, fiindca ei o sa descopere alta realitate, alta viata, obiceiuri bune si educatie calitatva. Ce educatie pot avea intr-un orfelinat... acolo sunt lasati in voie fara ca sa mai aiba cineva grija de ei, da, pardon, mancare de 3 ori pe zi si atat. Imaginati-va o Romanie fara copii abandonati, fara orfelinate... nu v-ar placea sa traiti in asa tara?
    1. 21 decembrie 2016 17:01
      Bună fetele !!!
      Suzana eu tot nu sunt deacord cu mamă surogat și aș fi bucuroasă,fericită și  ca cei care nu pot avea copii să adopte unul dintre acei copii abandonați , acei copii care au mai puțin soare în copilaria lor care tânjesc după mama și tata, tânjesc după o familie a lor. Eu sunt unul din acești copii uitați de soartă , am crescut și am copilărit fără căldura mamei , fără grijă și dragostea ei. A fost greu dar deja e o etapă închisă. Dacă e să întoarcem moneda, acum când am crescut și am familia mea am copilul meu , ințeleg acei părinți care apelează anume la mamă surogat, îi înțeleg foarte bine au și au speranța și nu o perd de-a avea copii biologici,fiecare din noi ar vrea prin venele copilului său să curgă sânge din sângele său.Un alt factor de ce se apelează la mamă surogat este legislația adopțiilor in România lasă mult de dorit ca și instituțiile statului pe acest domeniu toți doritoriu vreau s-ă adopte  un copil mic , până la 3-4 ani, sanatos. Sfatul meu este să încercați toate posibilitățile, sa mergeți la medici competenți și alegeți una din variantele: adopție sau mama surogat.
  3. 30 noiembrie 2016 10:39
    A dreptate, draga Suzana, articolul e minunat, insa la capitolul adoptiei risc sa te contrazic. De ce eu, femeie la locul meu, cu ovocite bune ar trebui sa infiez un copil, ok, infiez atunci cad nu am alta solutie sau se intampla ceva extraordinar in viata mea si ma decid la asta, dar de ce ar trebui sa o fac atunci cand pot sa am propriul copil fie chiar prin mama surogat. In al doilea rand, de ce considerati dvs ca daca vor infia toti cate un copil vom trai mai bine... credeti ca nu se vor gasi d-astia care-si abandoneaza copiii... prostii au fost si vor fi! Nu schimbam noi cu adoptiile situatia in tara, si... de unde atata altruism?  In plus la internat ajunge tot „gunoiul” de pe strazi, hoti, alcoolici etc. Dumnevoastra sa fiti intr-o asemenea situatie ca nu ve-ti putea avea copii chiar ati infia unul sau a-ti proceda ca „ceilalti”, „traficantii” ati incalca si dvs legea sa luati o mama surogat ca sa va poarte copilul?
    1. 30 noiembrie 2016 11:11
      Miruna draga, dumneata ai fost vreo data in internatele de copii, ai vazut ce se face acolo, de ce vorbesti in nestiinta de cauza. Sunt copii foarte buni, simpatici si la chip si la suflet insa nu au ingrijirea respectiva in internat pentru ca nimeni nu are grija de ei, sau nu primesc ingrijirea respectiva. Eu am infiat deja un copil si vreau sa mai infiez unul, nu am regretat nici un minut ca am infiat un copil, il iubesc ca pe propriul fiu si nu fac diferanta intre ei. Ma intrebati daca as fi infertila cum as proceda...? Raspund: exact asa cum am zis si in comentariul de mai sus, as infia un copil, pentru ca asa e crestineste si pentru ca astfel facem viata mai buna nu numai copilului ci si noua. Nu v-ati gandit niciodata de ce biserica nu aproba mama surogat...? va spun eu, pentru ca nimeni nu poate sa dea viata si sa o ia, asta o poate face numai bunul Dumnezeu.
      1. 30 noiembrie 2016 11:21
        Am fost draga, de aia si spun, pentru ca stiu ce se face acolo, am trecut pe acolo nu numai odata,  stiu despre ce vorbesc, nu sunt vorbe goale. Eu, cu parere de bine sunt fertila si am deja copii facuti pe cale naturala, dar in cazul in care nu as putea sa-i am cu siguranta ca as apela la mama surogat si nu de aici din Romania, sigur, aici e interzisa da oricum o poti gasi, dar eu as merge intr-o tara unde mama surogat e legalizata, spre exemplu Ucraina, acolo fara efort si cheltuieli suplimentare poti gasi o mama surogat si peste noua luni te intorci cu copilul acasa.
  4. 12 decembrie 2016 13:54
    Nu vreau să judec pe nimeni, pentru că fiecare om optează pentru propriul adevăr şi are propriile sale argumente. Cunosc subiectul nu din auzite, pentru că m-am confruntat cu problema infertilităţii, pe care am tot tratat-o şapte ani, dar fără careva rezultate. Mi-am dorit foarte mult un copil biologic şi nu pe motiv că mi s-ar întoarce nasul să cresc şi să educ un copil abandonat, dar nu vroiam să regret peste ani că nu am încercat să beneficiez de toate posibilităţile pe care le oferă inovaţiile în domeniul medical la ora actuală. Dacă ar fi fost necesar, aş fi apelat la serviciile unei mame surogat, dar aş fi optat pentru un centru medical legalizat, care să-mi poată oferi informaţii despre starea fizică şi starea emoţională a femeii, să-mi explice care sunt riscurile şi, cel mai important, să-mi ofere posibilitatea să semnez un contract, pentru a evita eventualele dispute. Şi încă ceva, nu cred că aş accepta în calitate de mamă surogat a copilului meu o rudă. Cred că probabilitatea perturbării echilibrului psiho-emoţional ar fi mai mare în acest caz.
  5. 20 decembrie 2016 17:10
    Bună Mădălina ! Ca o femeie care cu ajutorul mamei surogat la 40 ani am devenit mamă îți pot recomanda niște informație. Fiecare din noi are dreptul să facă o alegere în așa mod ca familia să fie completă, fericită și sănătoasă. Dar fără baby acest lucru este imposibil. În Europa sunt mai multe clinici în acest domeniu, dar noi cu Răzvan (soțul meu) ne-am oprit la clinica din Ucraina. Pentru că e mai aproape de casă (locuim la București) și în plan financiar mai ieftin și am hotărât să încercăm.
    Îți spun sincer că nu e ca în filme și nu e clinica de 5* stele. Dar erau foarte mulți pacienți, cel mai înteresant lucru, că erau din diferite țări: Danemarca, Franța, Italia, Germania, Japonia, China, Anglia, Spania, Portugalia și noi doi ca niște speriați, plini de rușine. Se numește clinica de reproducere umană asistată BioTexCom. Condițiile de trai, la moment când am fost noi erau așa și așa, însă medicii știu ce fac, niște profesioniști adevărați. Procesul organizator tot nu era la un nivel foarte înalt, adică mai au goluri la care trebuie să atragă atenție. Dar menționând faptul că scopul a fost ca să avem un copil, ei l-au îndeplinit. Fă cunoștință pe net, dă un apel la coordonator și mai detailat afli informația. Important că coordonatorul vorbește în română și îți va mai fi ușor.
    Îți doresc să devii mămică cu cât mai repede.
  6. 21 decembrie 2016 10:53
    Salutare la toti! Fenomenul „mamele purtatoare” ia o amploare din ce in mai mare dar eu nu sunt de acord cu aceasta care poate este ceva bun ca ii ofera sansa unei familii infertile de a acea copii dar eu il considere un pacat. Ar fi o mare eroare sa spunem ca mama care poarta timp de 9 luni copilul nu se ataseaza de el si nu sufera, bine daca ea poate trece peste asta si se poate conforma cu faptul ca copilul nu e al ei, dar daca nu trece... iata de unde se iau asa de multe cazuri cand mama purtatoare nu doreste sa dea copilul parintilor biologici. Mai mult, copilul care este purtat in pantecele acelei mame mosteneste calitatile ei, caracterul si unele trasaturi,  cu toate ca ovocitele si sperma sunt al parintilor biologici...  si, daca stam sa chibzuim mai bine, copilul purtat de mama surogat oricum e partial strain, sau strain daca sunt donate ovocite... asa ca toate vorbele precum ca copilul cu mama purtatoare este sange din sangele parintilor etc, isi pierd actualitatea. Nu e mai bine sa infiezi un copil? In plus asta e crestineste. Copilul este binecuvântarea lui Dumnezeu iar copilul conceput in eprugeta e total inversul acesteia. Pentru artisti aceasta estte o modalitate de asi face publicitate posibil dar oamenii simpli sa dea asa de multi bani... pentru un copil care practic iti e strain... Daca vreti un copil mergeti pe calea adoptiei, infiati copiii din orfelinate astfel le puteti oferi o casa si o familie ei o merita, credetima pe cuvant.
  7. 21 decembrie 2016 12:21
    Bună! E necaz pentru femeia care suferă de infertilitate. Multe familii din acest motiv divorțează!Mai ales, când în cupllu ambii sunt infertili este o tragedie și mai mare. Numai Dumnezeu știe ce se întâmplă în sufletul acestor persoane.
    Doamna, Vanesa, vreau un sfat. Sunt o femeie credincioasă și soțul la fel, suntem o familie simplă, dar cu probleme de infertilitate. Suntem de acord cu toate comantariile cu privință la mama surogat, adică nu  e chiar de la Dumnezeu și nu e moaral sănătos acest lucru.
    Dorim să apelăm la RUAM cu terț donator, adică copilul biologic va fi numai al soțului. Dar eu îl voi purta în pântece sub inima mea, voi simți toate emoțiile ca toate femeile care rămân îsărcinate pe cale naturală. Reiese că teoretic voi adopta copilul soțului și familia va fi completă, fericită. Dvs credeți că e păcat și așa variantă ???
  8. 23 decembrie 2016 16:53
    Doamnă Viola, dacă aceasta este ultima șansă de a concepe copii și va da Dumnezeu ve-ți rămâne însărcinată, nu pierde - ți timpul!Eu cu, soțul meu, Alex am încercat  să așteptăm, să ne rugăm, am făcut FIV cu ovocite proprii de două ori, dar minune nu s-a întamplat. Când ne-am hotărât la FIV cu terț donator la clinica BioTexCom, am ascuns de toți, chiar și de mama cu tata și dupa ce am văzut cele două benzi, ne-am rugat neîncetat ca totul să bine. Și Slava Domnului, am fost auziți. Îngerașul nostru e copia identica a lui taicasu,pana si invarticusul din frunte i la luat. 
    1. 28 decembrie 2016 10:27
      Otilia cum ai facut de ai luat legatura cu medicii din Ucraina... Este cineva care vb si romaneste la clinica aia? Te rog lasa-mi un raspuns doresc sa stiu cat ar ajunge costurile pentru mama purtatoare si toate cheltuelile care sunt .....
  9. 27 decembrie 2016 13:21
    Buna! Am si eu un mare necaz... Am 31 de ani iar sotul are 40 de ani, avem un baietel impreuna. Imi doresc foarte mult al doilea copil, (deja practic aceasta a devenit o obsesie)... dar cu parere de rau nu mai pot avea copii... In luna a 8-a de sarcina am avut probleme cu tensiunea de aceea am avut o nastere prin cezariana si de atunci iau tratament pentru tensiune, din pacate asta e pe viata. De atunci am fost la foarte multi medici ginecologi pentru ca ne dorim nespus de mult un copilas insa din pacate riscul e prea mare atat pentru mine cat si pentru bebe. Toti medicii cardiologi la care am facut consultatie categoric nu-mi recomanda inca o sarcina. Acum cautam o clinica buna cu mama purtatoare ca sa putem in sfarsit sa avem un copilas.  cry  worried 
  10. 27 decembrie 2016 13:53
    Îmi pare rău Albertina pentru necazul dvs, sunt multe familii care trăiesc toata viața în suferința fiindcă nu pot avea un copilaș... Sora mea la fel nu poate avea copii... e casatorită, are un soț care o iubește foarte mult dar Dumnezeu nu le-a dat un bebe... au fost la o mulțime de medici și de clinici și de stat și private, au fost peste hotare dar același rezultat infertilitate. E foarte dureros, mi se rupe inima când o văd cum suferă dar noi cei din familie ne străduim să nu vorbim pe teme de copii ca sa nu ii facem și mai rău. Acum ei vor să adopte un copil de la internat, practic sunt pe ultima suta de metri cu toate actele. Dna Patricia, Dumnezeu v-a oferit deja un copilaș, trebuie sa fiți foarte fericită că îl aveți, mai rău de persoanele care nu au copii și nu-i vor putea avea niciodată... trebuie să vă bucurați că băiețelul vă este sănătos și că îl aveți și să nu vă plângeți, poate asta e sorțit de sus, poate așa a vrut Dumnezeu să fie, de ce să faceți un copil în eprubetă? Faceți un maaare păcat!
  11. 29 decembrie 2016 13:45
    am stat de vorba cu clinica biotexcom din ucraina insa consturile sunt peste masura mea... dupa experienta ce am avut-o imi e frica sa mai discut cu alte femei sincer va spun... gasisem o de femeie care s-a oferit sa fie mama pentru copilul meu, la inceput a zis ca vrea sa ma ajute, fara recompensa materiala dar peste o perioada ne-a rugat sa-i luam o suma foarte mare in credit pe numele nostru ca ea la acem moment nu putea dar s-a jurat ca ne plateste in fiecare luna… banii i-a luat si a disparut, cand am gasit-o ne-a spus ca ea de fapt nu a fost insarcinata, nu putea avea copii…
  12. 29 decembrie 2016 13:53
    ai perfecta dreptate, eu tot am avut parte de o experienta neplacuta cu o doamna... Dumnezeu este sus si sper ca celor care se joaca cu astfel de sentimente sa aiba de suferit la fel cum sufera o femeie ce apeleaza la o astfel de procedura.. .eu inca nu mi-am pierdut speranta si sper ca intr-o zi o sa gasesc o femeie care chiar cu adevarat vrea sa ajute... nu disun de bani ca sa ma duc la clinici prin SUA ca sa gasesc mama purtatoare acolo... dar imi doresc mai mult ca viata un bebe...
  13. 29 decembrie 2016 14:17
    Adoptia reprezinta o alta modalitate de a deveni parinte. Daca nu aveti alta sansa de a deveni parinte, de a trai experienta sarcinii si a nasterii de ce nu ati opta pentru o adoptie? Adoptand un copil veti deveni mama, chiar daca nu ati nascut acest copil iar sotul dvs va deveni tata. Stiti ca este o zicala mama nu este acea care naste copilul ci care-l creste.
  14. 2 ianuarie 2017 23:42
    Dominica, eu am făcut legătură cu clinica și am vorbit cu coordonatorul care cunoaște limba. Am primit răspuns la toate întrebările ce mă înteresau pe telefon si email. Pachetele de servicii care au fost oferite nu includ numai zborul avio dus întors. Tot timpul petrecut la Kiev am fost conduși de coordonatori ce cunosc limba română. Noi am apelat la Biotexcom la FIV cu ovocite donate, nu știu detaliat despre mama surogat, dar știu că sunt trei pachete și ele includ toate serviciile (nu includ costul drum dus întors). Vreau să spun că totul este asigurat, nu trebuie să te gândești unde rămâi să locuiești, ce mănânci etc. Sunați și întrebați ce și cum pentru mama surogat. Succese
    P.S. nu vă temeți la Ucraina totul este liniștit și orașul e foarte mare și frumos.
  15. 16 ianuarie 2017 17:19
    Articolul acesta sună interesant. Chiar l-am citit de la început până la capăt. Nu înțeleg de ce unele comentarii sunt negative??Eu cred că este moft pentru acele femei care dispun de bani mulți, pentru care copilul este doar încă un lucru frumos. Femeile care doresc să aibă corp îngrijit tot apelează la mama surogat. Iar necesitate este pentru acele cupluri care vreau o familie fericită, pentru cuplurile care își doresc binecuvântare.
    Noi tot am dorit binecuvântare, foarte mult ne-am rugat ca să acumulăm în scurt timp suma necesară. Rugăciunele au fost auzite, mai sunt oameni bogați care mai fac bine pentru cei care au nevoie. Deci fiecare face alegerea pentru sine și întreaga familie.
    1. 20 ianuarie 2017 15:23
      Numai cei ce nu au posibilitate să se bucure de copil în familie înțeleg avantajele infertilității. Unii trăiesc cu speranța, alții adună bani, ceilalți pierd timpul în rugăciuni ca să se întâmple un miracol, atunci când numai la câteva sute de kilometri în Ucraina (nu numai) sunt medici profesioniști, binecuvântați care au curajul să îndeplinească necesitatea de a avea un copil. 
  16. 30 ianuarie 2017 12:51
    Necesitate!!!!
  17. 9 februarie 2017 22:57
    Depinde pentru cine este necesitate. Deseori, întâlnesc comentarii unde, noi, românii, ne jeluim de starea financiara. Nu e normal si nu e frumos dorinta de a fi parinte sa comparam cu banii. E o greseala foarte mare. Nu doresc nimanui rau, dar totusi, gandesc ca o persoana cu studii superioare si ca o persoana, care pana nu demult a suferit de infertilitate, ca suma care este propusa pentru a achita serviciile la clinica din Kiev, Biotexcom, nu este mare. În SUA numai mamele surogat primesc la mâna peste 50 mii dolari, aceasta nu include resturile de chieltuieli legate de program, iar la Ucraina pentru tot programul costul este foarte mic, necesar dorinta sa fie mare. 
  18. 17 februarie 2017 19:26
    Sunt casatorita de 7 ani si la un an  dupa casatorie am fost operata de endometrioza chistica pelvina in urma careia am ramas cu un singur ovar...Copii nu avem dar imi doresc nespus de mult sa am un copil, .Am consultat mai multi medici dar acestia au dat din umeri.Imi ramane doar credinta si speranta in Dumnezeu sau...sa apelam la serviciile unei mame surogat,  adoptia  sotul meu o trateaza cu scepticism. Pentru cele aflate in situatia mea, ce sa fac la ce clinica sa apelez?
  19. 19 februarie 2017 21:28
    Cea mai apropiata tara unde puteti apela la mama surogat este Ucraina. Cumatrii noștri s-au adresat la clinica Biotexcom și astăzi sunt părinți. Din păcate, despre aceasta știu un numar de oameni foarte mic, dar după cum am înteles noi cumatrii noștri sunt foarte multumiti (desigur în al noualea cer de bucurie) de serviciile clinicii. 
  20. 27 februarie 2017 10:01
    Mi-as dori ca jurnalistii nostri sa faca o mica investigatie la Ucraina si in SUA pentru cuplurile infertile si toti ceilalți cu scopul sa nu mai fie informatie ascunsa sau pareri gresite despre mamele surogat. 
  21. 14 martie 2017 10:07
    Sunt diferite pareri dar se pare toate la urma urmei sunt gresite. Sunt de acord cu Solomia ar fi bine ca sa fie un mic articol, un scurt video despre clinicile care ofera astgfel de servicii. Am si parerea ca daca ea Clinica functioneaza de atunci si pana azi reiese ca are pacienti si rata de succes e buna. Nu cred ca medicii de acolo pot sa mearga la crima, doar vorbim nu despre o operatie ci despre copil
  22. 31 martie 2017 15:00
    Mă gândesc că indiferent ce clinică totdeauna ai emoții și te urmăresc ganduri rele. După zeci de ani de așteptare se pare că minune nu se mai întâmplă. Doar atunci când cei trecuți prin astfel de dureri, adică cupluri îți pot da explicatii credibile după care te iai în mâni și faci pași spre dorința pe care dorești s-o îndeplinești. Undeva nimeni nu te așteaptă, însă undeva cineva poate să te ajute și gandurile rele te urmăresc pana la momentul când pentru prima oară vezi ochii copilului și apoi dacă nu-i vezi o oră, două îți este dor și deja fără ei viața nu mai este, nuți mai închipui. Copilul are nevoie de tine. Acum știi Copilul are nevoie de tine! Astfel de gânduri, emoții am avut când clinica Biotexcom a fost deeacord să îndeplinească visul nostru.
    P.S. sotul e foarte mândru și bucuros
  23. 3 aprilie 2017 13:35
    Mama surogat este NECESITATE! Nici o femeie de bună voie nu apelează la mama surogat!!Fiecare din noi mai devreme sau mai târziu dorim să devenim mame. Da, noi nu putem să înțelegem femeile care sunt gata să dea nastere copilului pentru altă familie, dar foarte bine înțelegem cât de mult îmi dorim acest lucr. Nu cred că ele mamaele surogat merg la acest pas numai pentru bani. Să le fie sănătoasă întreaga familie, iar medicii de la clinica BioTexCom să reușească să îndeplinească visul la toate cuplurile infertile. 
  24. 12 aprilie 2017 14:00
    Cati oameni atatea opinii! Nu vom intelege niciodata un cuplu care nu poate avea copii, dar sa judecam e mult mai usor. Adoptia totdeauna este o varianta care va exista la orice varsta. Adica nu piere posibilitatea de a face un copil de la orfelinat fericit. Insa povestea de a deveni mama poate fi realizata cu ajutorul mamei surogat/purtatoare. Un minus mare in adoptia unui copil la noi in tara este ca varsta copilului adoptat adesea paseste de 4 anisori. Iar pentru o femeie care nu a dat nastere unui copil important e sa simta micutul la piept, sa vada cum face primii pasi, sa auda primul cuvant, zambetul bebelusului. Ca mamica spun ca sunt o gramada de lucruri care niciodata nu se intorc si sunt adorabile la nebunie. In ziua de azi exista centre de reproducere umana, care functioneaza pentru cuplurile infertile, femei singuratice..
    Clinica Biotexcom este una din cele clinici care ofera servicii si care indeplineste visul multora)) Va urez bafta
  25. 19 aprilie 2017 11:09
    Mama purtaroare nu poate fi un moft pentru oamenii de la noi din tara!Noi avem alt mentalitet decat oamenii de ex. din SUA! In viata noastra pe primul loc este familia si copii, sanatatea lor. Apoi merg toate celelate.  E normal ca mama surogat costa bani. De ce? Pentru ca ea inainte de a duce copilul dvs in pantece trece o serie de controale, analize. Tot timpul sarcinii este supravegheata de medici. Si mai apoi ea ramane insarcinata nu pe cale naturala, de aceea este nevoie sa primeasca si anumite tratamente pentru sustinerea hormonala a organismului cu scopul ca fatul sa fie sanatos ca si cum sarcina sa intamplat pe cale naturala.
    Daca aveti alte opinii, apoi va rog sa le exprimati corect.
  26. 10 mai 2017 14:03
    NECESITATE!!!!!!!!
  27. 13 iunie 2017 14:57
    Mama surogat este o necesitate pentru toate cuplurile care nu pot avea copii pe cale naturala. Cand vezi o femeie infertila cum sufera,cum lupta si nu se primeste nu din cauza ca nu doreste ci din motive medicale e foarte dureros. Sunt centre de reproducere umana asistate medical care indeplinesc visul familiilor ce suferea de infertilitate.
    Unul din aceste centre se afla în Ucraina - BIOTEXCOM.
    Toti pacientii sunt nevoiti sa prezinte raporturi medicale si doar atunci pot apela la reproducerea umana. Aceasta este o conditie stricta a clinicii.
    Ucraina ofera programe de surogat gestational - LEGAL. Una din principalele conditii este ca mama sa aiba copii, doar atunci ea poate potential (daca toate analizele necesare sunt ok) sa devina mama purtatoare. Fiecare femeie ce se propune mama surogat face aceasta de bunăvoie. Nimeni nu e obligat!!!
  28. 18 iunie 2017 11:53
    Este o necesitate si de multe ori o ultima sansa.Nici nu poate fi vorba de moft .Medical nu se permite sa apelezi la o mama surogat daca este perfect sanatoasa.Chiar daca doresti doar sati pastrezi silueta.Celebritati care au apelat la aceste servicii tot nu au avut de ales.De multe ori cariera,modul de viata isi lasa si amprenta.Sau pur si simplu nu au gasit femeia perfecta.Am auzt si de mame care au devenit surogat pentru fiicele lor.Si eu as face-o ,chiar cu mare drag.Alte femei accepta din cauza remunerarii.Au copii acasa ,sunt sanatoase,dar si de bani este nevoie.Pina la urma inteleg ca sunt doar un incubator.Te pregatesti moral si psihologic si e ok.Cele mai multe o fac care nu au barbat.Nici unul nu este incintat de ideea ca femeia lui sa poarta copilull altuia.Sunt bucuoroasa ca medica evolueaza.Astfel este o sansa pentru multe cuoluri infertile.Si nu se pune daca e necesitate sau moft.
  29. 27 iunie 2017 15:19
    Buna. Ma numesc Ilinca si se pare ca sunt una din cele sase femei care sufera de infertilitate. Am aflat ca nu voi putea avea niciodata copii la varsta de 19 ani. Am mers la medicul ginecolog la o simpla consultatie (deja jumatate an aveam relatii sexuale cu prietenul). Dupa o serie de analize, ecografii au diagnostat sindromul Rokitansky ceea ce insemnat ca nu am uter.
    Nu am spus la nimeni, nici mamei, nici surorei si nici sotului. Pana la moment cred ca sufer de ceva boala cronica care nu-mi permite sa raman insarcinata pe cale naturala. Am urmat tratamente care mai de care pana nu am auzit de clinica Biotexcom, unde se poate legal apela la mama surogat si acum fac totul ca cu putinul cate putin sa-mi aduc sotul la etapa cand el va insista sa incercam sa apelam la mama purtatoare in Ucraina.
    Daca cineva dispune de informatie sau a macar putin ma intelege rog sa va impartasiti cu experienta dvs. Multumesc anticipat si sanatate.
    1. 18 iulie 2017 23:13
      Ilinca,imi pare rau .Chiar e urita treaba.La tine intr*adevar o solutie ar fi mama surogat.Eu am o prietena care la fel la 16 ani iau descoperit 2 utere.Initial credeau ca e cancer.Nu intelegeau ce are.Pina au gasit raspunsul la un medic de la noi.A fost un miracol cind a ramas insarcinata.Apropo la 32 de ani.Nicidata nu se proteja.Toata sarcina a luat preparate pentru a mentine sarcina.A nascut la termen prin cezariana.Si tot atunci iau extirpat al doilea uter.
      1. 18 iulie 2017 23:20
        Insa din pacate la tine e alt caz.Incearca la Biotexcom,la Kiev.Mergi la o consultatie.Au coordonatori de programe.Vorbitori de romana la fel.Stiu ca fac o treaba buna.Am cunostinte in Kiev care la fel au auzit cuvinte de lauda.Daca nu ma gresesc,legislatia lor permite ca mama surogat sa devina doar cetateanca ucraineana.In schimb in certificatul de nastere sunteti voi indicati ca parinti.In rusia,doar tata si mama biologica(adica surogat).daca ovulele sunt productive va si mai bine.Mama surogat va fi doar purtatoare,un incubator.Mai multe detalii la ei pe site :http://www.mamasurogat.net/
        Multa bafta
  30. 5 iulie 2017 15:50
    E un subiect sensibil, dar e mai mult decât o necesitate! Bilanțul natural e negativ în Europa, America, Rusia, în schimb India, China și Africa trec printr-o adevărată explozie demografică. Nu prea avem timp să ne gândim dacă e bine să angajăm o mamă putrătoare sau nu... clar că e bine!
    Când văd ce se întâmplă vreau să cresc cât mai mulți copii. Am doi, Ionel are 12 ani și David are 9. Medicul m-a informat că nu o să mai pot da naștere altui copil...
    În casă la părinți am fost 11. Întotdeauna am visat să am măcar 7 copii, dar viața e mai dură decât o vedem în copilărie și adolescență...
    Fetelor, poate cunoașteți cine ar putea să mă ajute... Cum găsesc o mamă surogat?
    1. 6 iulie 2017 16:29
      Dragă Irina,
      respect foarte mult pentru gândurile tale nobile. Eu nu am o experiență a mea, dar de 4 ani sunt mătușă de fetiță. Sora mea, care acum are 30 de ani a avut parte de mai multe aventuri, pot să le numesc, în procesul de identificare a unei mame surogat. A căutat pe tot felul de site-uri și s-a lovit de mai multe țepe românești, fiind fraierită de bani fără vreun rezultat. Într-un final, la recomandarea cuiva, a mers la BIOTEXCOM, în Ucraina.
      Nu știu foarte multe despre această clinică, sora mea poate să își spună mai multe, dar suntem fericiți că avem în familie un copil zâmbăreț, năzbâtios și zglobiu. Deși are 4 ani, știe să numere până la 100, cunoaște literele și începe a citi, poate să îți recite poezii toată ziua, mai ales dacă știe că va urma o înghețată. E plină de energie! De fiecare dată când vine la noi îmi aduce noi doze de energie.
      Având această experiență, vă recomand BioTexCom cu toată încrederea și chiar aș vrea să știu care a fost rezultatul. Vă rog să ne țineți la curent. Între timp o voi ruga pe sora mea să își facă timp și să vă spună mai multe despre situația ei și experianța cu specialiștii din Ucraina.
    2. 18 iulie 2017 13:13
      Irina,trebuie sa stii ca mama surogat este permisa doar in SUA,RUSIA si UCRAINA.Geografic,Ucraina este mai aproape.Asta unu la mina.Doi la mina este ca serviciile sunt cu mult mai accesibile ca in Rusia si Sua.3 la mina este ca in certificatul denastere a copilului voi sunteti indicati ca parinti.In rusia este inscrisa mama surogat.Iti recomand clinica din Kiev .A apelat o cunostinta la ei.Nu au taxe ascunse.Tot c este prevazut in contract de asta beneficiezi.Au medici minunati si tin la reputatia lor.Multa bafta iti doresc
Adaugă comentarii
Adaugă un comentariu
Nume și Prenume:
         
Poștă electronică:
Articole similare:
23.12.2016
Nu este secret faptul că, multe femei contemporane nu pot avea copii, suferind de infertilitate, care, de cele mai multe ori nu se tratează.
14.12.2016
În prezent, a devenit la modă ca femeile să-și ia bărbații cu ele pentru ca aceștia să asiste în timpul nașterii.
30.11.2016
Există foarte multe cupluri care au deja și copii, formează o familie, dar, oricum nu simt nevoia să-și oficializeze relația. Atâta timp cât se iubesc și se simt bine așa, de ce nu.
24.11.2016
Motivația reprezintă motorul acțiunii umane. În spatele oricărui comportament stă o motivație. Încă de mici, suntem periodic motivați pentru a face ceva.
22.11.2016
În goana după succes, carieră, bani și noi posibilități se uită valorile morale pe care societatea a fost clădită.
14.11.2016
A suferi de infertilitate, înseamnă să trăiești pe aceelași Pământ și să nu vezi soarele. Pentru că un copil este asemenea unui soare care îți luminează viața și ți-o face cu sens.
11.11.2016
A naşte un copil este un act natural, a adopta este un act divin.
11.11.2016
Capacitatea de a suporta singurătatea și de a primi plăcere datorită ei este un dar măreț.
все шаблоны для dle на сайте шаблоны dle 11.2 скачать
Alege fundal