Nutriția în timpul sarcinii

14.12.2016
5
363


            Sarcina. Una dintre cele mai importante, frumoase dar totodată și complicate perioade din viața femei. Timp de 9 luni ești responsabilă de două vieți, dezvoltarea sănătoasă a copilului depinde în totalitate de mama acestuia.

Astfel, înainte de a consuma unele alimente ar fi indicat mai întâi de toate să te consulți cu medicul,
dat fiind faptul că nu tot ceea ce vrei să mănânci este permis.

            Unele mamele încă se mai ghidează după ideea că trebuie să mănânce pentru doi, dar,
acest lucru nu este adevărat. Mult mai mult contează ce consumi decât cantitatea alimentelor.
Uneori, atunci când sarcina trece prin anumite perioade de complicații, viitoarea mămică ar trebui să fie atentă la ceea ce consumă.

            De asemenea, în perioada sarcinii femeia trebuie să evite consumul excesiv de alcool.
Din cauza alcoolului copilul riscă să se nască cu o serie de maladii, mai mult, alcoolul poate provoca nașterea prematură, care în luna a opta este foarte riscantă.

            La fel, nu se recomandă produsele de mare, în deosebi peștele, chiar dacă pofta este mare, încercați să evitați cu strictețe consumul acestor produse. Nu uitați, sunteți responsabilă și de viața celui mic, de aceea, încercați să nu mai fiți o egoistă.

Consumați cât mai multe fructe și lichide, acestea sunt bogate în nutritive și în vitamine.

            Un moment important, nu încercați sub nici o formă să țineți regim pentru a nu vă îngrășa.
Sarcina este o stare firească a organismului, iar alimentația este un capitol esențial în menținerea și în decurgerea acesteia cu succes. Atât bebelușul în formare cât și mama au nevoie de hrană pentru a acumula putere și energie. Micuțul pentru a crește și a se dezvolta iar mama pentru a duce misiunea cu brio până la sfârșit. Dieta o puteți urma doar în cazul în care este recomandată de medic, altfel riscați să puneți în pericol sarcina.

            De asemenea, consumați cât mai mult produse bogate în calciu, acesta ajută la întărirea oaselor micuțului. Iaurtul, laptele, smochinele, semințele de susan și broccoli sunt produsele cele mai bogate în calciu. De asemenea și din punct de vedere economic sunt accesibile.

Viața celui mic depinde în totalitate de tine – Mama!


Autor: Alina Deleanu


Ți-a plăcut articolul? Apasa like sau povestește-le prietenilor tăi!
Tag-uri la articol:
Comentarii
  1. 14 decembrie 2016 20:32
    Mulțumesc pentru sfaturi utile, Alina Deleanu.
    Mamele în devenire trebuie să consulte periodic medicul iar alimentația trebuie să fie monitorizată de către specialist. Avem grijă de cel mic în primul rând având grijă de sine.
  2. 16 decembrie 2016 09:09
    Am fost însărcinată și am mâncat ce-am vrut, nu mi-a fost nimic. Mamele noastre nu s-au mai alintat în asemenea hal. Medicii și moda ne-au adus acolo unde suntem acum. Din contra, consider că, trebuie să-ți satisfaci toate poftele, altfel, e mult mai rău. Nu mai citiți toate prostiile.
    1. 18 decembrie 2016 12:51
      Ai dreptate Bianca , eu tot am mâncat tot ce am dorit și când am dorit , nu am ținut nici un fel de dietă cu toate că medicul îmi recomanda dietă .Eu în timpul sarcinii am mâncat de toete câte puțin dar uite când a apărut copilul deja am avut o alimentație mai strictă , deoarece am alimentat la sân . Acest articol e un articol frumos și de folos dar trebuie să facem excepții și să mâncăm ce dorim nu ce e scris în jurnale și reviste . 
  3. 17 decembrie 2016 22:14
    Bun articol , eu în primul trimestru a sarcinii am avut o alimentație mai specială ,o alimentație ce a fost prescrisă de medic . Nu am urmat sfaturile medicului până la ultimul trimestru am lăsat baltă tot ce mi-a scris medicul și am urmat sfaturile mamei și a bunicii, am mâncat ce am vrut și când am vrut  și ce vreau să vă zic e că după ce am lăsat tot baltă mă simțeam mult mai bine , nici constipația nu am mai avut . e bine să urmez un regim dar nici nu e bine atunci când vrei ceva și nu poți să mănânci că ești la dietă . Felicitări Alina un articol frumos și cu sfaturi bune doar că cred eu se poate de toate câte puțin.
  4. Ema
    7 martie 2017 15:00
    Buna, ma numesc Emanuela am 19 ani si 32 saptamani de sarcina, imi doresc un copil sanatos si urmez o dieta variata, dar de fapt mananc tot ce doresc si cat doresc. Ma ingrijorez foarete mult ca m-am ingrasat pana acum cu 20 de kg. Inainte de sarcina aveam 55 de kilograme iar acum am ajuns la 75!!! Nu exagerez cu mancarea dar sunt foarte pofticioasa probabil de asta m-am si ingrasat foarte mult. Sper sa scap de kilogramele in plus dupa nastere foarte rapid, cred ca o plimbare zilnica de jumatate de ora e suficianta pentru a reveni la normal. In afara de aceasta am citit ca si innotul e o metoda superba de a scapa de rezervele de grasimi din corp.  Va pup pe toate viitoarele mamici, sa aduci pe lume un copil e un lucru minunat!!!
Adaugă comentarii
Adaugă un comentariu
Nume și Prenume:
         
Poștă electronică:
Articole similare:
14.12.2016
În prezent, a devenit la modă ca femeile să-și ia bărbații cu ele pentru ca aceștia să asiste în timpul nașterii.
15.12.2016
Odată ce a adus pe lume copilul, femeia riscă să treacă printr-o serie de complicații. Una din ele fiind lipsa laptelui matern.
01.12.2016
După naștere, o bună parte din femei se confruntă cu o stare pe care o putem numi lesne depresie postnatală. Este reacția organismului la schimbările majore care s-au produs de-a lungul și după sarcină.
30.11.2016
Copiii sunt temelia unei familii fericite și împlinite. Ce-am fi noi fără urmași? Ce trist ar fi pe lume fără acel zâmbet nevinovat și dulce.
25.11.2016
Adolescența. Una dintre cele mai dificile perioade din viața unei familii, dat fiind faptul că, această vârstă este o bătaie de cap atât pentru copil, cât și pentru părinții acestuia.
07.11.2016
Nu ar trebui să existe obstacole pentru a deveni părinte.
02.11.2016
Muzica este descrisă cu exactitate ca fiind limba îngerilor.
31.10.2016
Dumnezeu nu poate fi întotdeauna pretutindeni de aceea a inventat mamele.
все шаблоны для dle на сайте шаблоны dle 11.2 скачать
Alege fundal